چگونه می توان با استراتژی های سئو به موفقیت رسید؟
استراتژی سئو چیست: آموزش قدم به قدم تدوین تا اجرا
لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. این نکته را تقریباً همه پذیرفتهاند که بزرگترین و ارزانترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینکهایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده میشوند، نگاه نمیکنند. در این مقاله، به بررسی دقیق این مفاهیم خواهیم پرداخت و راههایی برای کسب درآمد از طریق سئو معرفی خواهیم کرد. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از دادهها برای بهبود استراتژیهای سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد.
اگر اهدافتان را قبل از طراحی استراتژی سئو تعیین نکنید، احتمالاً تنها چیزی که عایدتان می شود فقط هدر رفته سرمایه است! پس قبل از هر کاری، تعیین کنید که انتظار چه دستاوردهایی را از طراحی این استراتژی دارید. از آنجایی که الگوریتم ها و اولویت های گوگل دائماً در حال آپدیت شدن هستند، طبیعی است که جزئیات استراتژی های سئو نیز دائماً در حال تغییر باشند. به همین خاطر ما در ریراکو تصمیم گرفتیم که مراحل طراحی یک استراتژی موفق در سئو را که با جدیدترین الگوریتم های گوگل همخوانی دارد، در اختیار شما همراهان قرار دهید. برای اینکه بیشتر با مفهوم برنامه عملی سئو آشنا شوید، نمونه ای از برنامه عملی در استراتژی سئو را ارائه میدهیم که می توانید با توجه به نیازها و شرایط خودتان آن را تنظیم و شخصی سازی کنید. برای تدوین برنامه عملی استراتژیک می توان از ابزارهای طراحی استراتژی مثل جدول SWOT استفاده کرد.
ابزارهای انتساب چند لمسی مانند Triple Whale میتوانند به شما کمک کنند تا بفهمید که کانالهای مختلف چگونه در تبدیلها نقش دارند. این موارد، KPIهای داخلی سئو هستند که میتوانید در آنالیتیکس ردیابی کنید. مدیران ردهبالا احتمالاً بیشتر به تاثیر کلی بر کسبوکار، مانند کمک سئو به سفر مشتری و انتساب آن علاقهمند هستند. همچنین مهم است که بیان کنید سئو یک استراتژی بلندمدت است که ممکن است برای نشان دادن نتایج چشمگیر به زمان نیاز داشته باشد. بله؛ لینک سازی داخلی ازجمله تکنیک هایی است که هنوز هم بر قوت خود باقی است؛ البته به شرط این که درست انجام شود! روش درست لینک سازی چیست؟ این که از صفحاتی که اعتبار بیشتری دارند، به صفحاتی که ضعیف تر اند و نیاز به اعتبار بیشتری دارند لینک بدهید.
برای این منظور نیاز است که بعد از گذشت مدتی در رابطه با تعداد کل بازدیدکنندگان، نرخ کلیک (CTR)، ترافیک جستجو و نرخ پرش (Bounce Rate) اطلاعاتی به دست بیاورید. به فرآیند تلاش برای جلب توجه مخاطب هدف و ترغیب وی به بررسی محصولات و خدمات برند، بازاریابی (Marketing) میگویند. مارکتینگ تمام جنبههای یک کسبوکار، از تولید و توزیع کالا گرفته تا فروش و تبلیغات را در بر میگیرد. در مقابل، به معرفی مستقیم محصولات، کالاها یا هویت یک برند از طریق استفاده از استراتژیها و روشهای مختلفی مانند بیلبوردها، آگهیهای تلویزیونی و… تبلیغات (Advertising) میگویند. بکلینک گرفتن از وبسایت معتبر و مرتبط، شگرد دیگری برای عبور از معرکه گوگل دنس و سئو است.
بازاریابی به دنبال ایجاد یک تصویر مثبت از برند و افزایش وفاداری مشتریان است و بر استراتژیهای بلندمدت تمرکز دارد. در مقایسۀ اهداف بازاریابی و تبلیغات، میتوان تفاوتهای کلیدی این دو مفهوم را بهوضوح مشاهده کرد. از سوی دیگر، تبلیغات تنها یکی از اجزای بازاریابی محسوب میشود و بهطور ویژه، روی معرفی محصول یا خدمات به مخاطبان هدف تمرکز دارد. خیر، فقط تغییرات سریع و اغلب شدید رتبه و ترافیک را میتوان رقص گوگل دانست. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه» دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص میکند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری میتوانید نقشه راههای مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید.
الگوریتم گوگل دنس یکی از مراحل رتبهبندی (Ranking) صفحات و اجتنابناپذیر است. اما ثابت نگه داشتن کیفیت صفحات و محتواهایش و پایبندی به سئوی کلاه سفید (White Hat SEO) میتواند تأثیر این پدیده را تعدیل کند. در واقع قبل از سال 2003، گوگل یک بار در ماه پایگاه داده یا فهرست ایندکسهای خود را بهروزرسانی میکرد. همین امر باعث میشد که وبسایتها شاهد افت ترافیک شدیدتری باشد.اما در حال حاضر رتبهبندیها بهصورت روزانه در حال بهروزرسانی و تغییر است. بنابراین تأثیر بر سایتهای جدید یا قدیمی، بهصورت ناگهانی نیست و تغییر رتبه بهمرورزمان رخ میدهد.اما در یک نگاه کلی، میتوانید تفاوت بین گوگل دنس قدیمی و جدید را در جدول زیر ببینید. الگوریتم رقص گوگل میتواند روی هر دامنه، صرف نظر از سن آن تأثیر داشتهباشد.
با استفاده از تکنیکهای سئو میتوانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید و فروش بیشتری را از طریق لینکهای وابسته خود ایجاد کنید. ماشین لرنینگ GPT-3 (نسل سوم ترانسفورماتورهای تولیدکننده) که ساخته شده، سال گذشته به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت. در نتیجه، ابزارهای دستیار محتوای سئوشده مثل CopyAi، Headlime، Jarvis و سایر ابزارهای فعال، نیروی محرکهای برای تیمهای محتوا شدند تا مطالب بهینهسازی شده با سئوی بیشتری در زمان کمتر تولید شود. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. به نظرم زمان و صبوری یکی از فاکتورهای خیلی موثر بر موفقیت در سئو و تولید محتواست. بر خلاف بقیهی روشهای بازاریابی که به سرعت نتیجه میدهند سئو گران است، طولانی است اما ارزش پایدار ایجاد میکند.مرسی ازتون.
کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت. اگر چه به نظر نمیرسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد، اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم. علاوه بر دادههای سرچ کنسول، گزارشهای ابزار PageSpeed Insights هم میتوانند به شما دید مضاعفی از چگونگی عملکرد صفحات سایت برای کاربران دهد. ویژگی Experience در حساب کاربری سرچ کنسول، به شما این امکان را میدهد که میزان تطابق صفحات خود با استانداردهای گوگل را مشاهده کنید. همچنین لیستی از انواع مشکلاتی که روی هر صفحه تاثیر میگذارند هم وجود دارد. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه میدهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزهای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم.
ویژگی مهم این کتاب استفاده از QR کدهایی است که امکان آپدیت و بهروزرسانی مداوم محتوای کتاب را فراهم میکند. نکته قابلتوجه دیگر این است که این کتاب بهصورت رایگان در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است تا تمامی افراد بتوانند از آن بهرهمند شوند. کسبوکارهایی که از این قابلیت استفاده میکنند، از رقبای خود جلوتر است؛ چون هنوز هم دیجیتال مارکترهای زیادی هستند که این موضوع را نمیدانند. با مشاهده لیست کامل ریچ ریزالتهای گوگل، میتوانید موردی که با محتوای سایت شما تناسب دارد را درنظر بگیرید و در برنامههای امسال خود برای ایجاد آن، هدفگذاری کنید. پلتفرم Shopify که بسیاری از فروشگاههای آنلاین از آن استفاده میکنند، به صاحبان فروشگاهها ابزارهایی را ارائه میدهد که به آنها کمک میکند دادههای مربوط به رفتار مشتریان را تحلیل کنند.
در این راهنما، مراحل ایجاد یک استراتژی موثر سئو را بررسی خواهیم کرد که هم با الگوریتمهای موتورهای جستجو و هم با انتظارات کاربران سازگار باشد. برای پیدا کردن این کلمات مرتبط، می توانید از Google Images استفاده کنید. اول کلمه کلیدی اصلی را در گوگل سرچ کنید و به قسمت Google Images بروید. سئو داخلی یا On-page SEO، همیشه برای طراحی استراتژی موفق در سئو مهم بوده است و حالا پیشبینی می شود که در سال های پیش رو، اهمیت آن بیشتر از قبل شود. این مقوله گسترده تر از آن است که اینجا به همه ابعاد آن بپردازیم؛ اما 3 تکنیک زیر به تنهایی می توانند قدم های بزرگی برای سئو داخلی باشند.
برای دریافت این چکلیست، کافی استایمیل خود را وارد کنید تا لینک دانلود آن را مستقیماً در ایمیل خود دریافت کنید. از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و SEMrush برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و پرسود استفاده کنید. کلمات کلیدی طولانی بهطور کلی رقابت کمتری دارند و میتوانند به شما کمک کنند سریعتر به نتایج برسید. اگر به واقع موفق به شناساندن نام برندتان در فضای وب و کسب جایگاه برای عبارات و کلمات کلیدی ساده و کم رقابت شوید، به مرور زمان و در ماههای 12 تا 18 (و حتی شاید کمی بیشتر) احتمالا نامتان بر سر زبانها خواهد افتاد. در این زمان شما قابلیت رقابت بر روی کلمات کلیدی پررقابت (با جستجوی بالا) را خواهید داشت.
امیداوریم که با مطالعه این مجموعه مقالات مسیر صحیح برای سئو سایت را پیدا کنید. این تکنیکها در زمانی به کوتاهی 24 ساعت با صرف هزینههایی قابل توجه، ممکن است نتایجی برای شما داشته باشند اما سئو یک فرآیند طولانی مدت و حداقل 24 ماهه است که اثرگذاری بیشتر و پایداری طولانیتری نیز خواهد داشت. برای مثال عباراتی مثل “لباس ورزشی تیم تراکتورسازی” یا “لباس ورزشی ایرانی با کیفیت” شاید نمونههایی برای این دسته از عبارات کلیدی باشند که در عین تقاضای بالا، رقابت اندکی در آنها وجود دارد. هرچهقدر تعداد کسانی که نام برند ما و فعالیت ما را میشناسند بیشتر باشد، طبیعتا احتمال فروش محصولاتمان نیز بالاتر خواهد رفت. اگر اولین بار باشد که نام یک محصول را میشنوید احتمال اینکه آن را بخرید بسیار کم است. اما فرض کنید چندین و چندبار نام یک برند به گوشتان خورده یا در نتایج مختلفی از جستجوها آن را دیده باشید!
استفاده از بخش نظرات در صفحه دسته بندی یک رفتار رایج و قابل درک برای گوگل نیست و ممکن است موجب تغییر ماهیت صفحه از نظر گوگل (از دسته بندی به مقاله) شود. دوره تدوین استراتژی سئو مرجعی کامل و کاربردی برای یادگیری این مبحث است. تکنیکهای سئو نمیتواند موجب افزایش جستجوی عبارتی خاص توسط کاربران یا ترغیب آنها به جستجوی یک عبارت جدید در گوگل باشند. هدف تجاری این کسبوکار “افزایش فروش محصولات” خارج از محدوده فیزیکی این فروشگاه است. با این شرایط، صاحبان فروشگاه تلاش میکنند تا با پیدا کردن طیف وسیعتری از مخاطبان، محصولات بیشتری را هم به فروش برسانند. برای این منظور فعالیتهای بازاریابیای که به یافتن مخاطبان جدید کمک کند؛ مثل افزایش “آگاهی از برند” میتواند به شدت راهگشا باشد.
درواقع محتاطانه ترین کار این است که ترکیبی از هر دو نوع محتوا را تولید کنید. یعنی برای بعضی موضوعات، روش اول را انتخاب کنید و برای بعضی دیگر روش دوم را. حالا بسته به عبارتی که سرچ می کنید، با ویژگی های مشترک دیگری مواجه خواهید شد؛ مثل استفاده از عدد در عنوان، استفاده از یک کلمه کلیدی مشابه در توضیح متا، نمایش سؤالات متداول در SERP و … . حالا برای این مقالات هم یک سری کلمه کلیدی داریم؛ مثل تکنیک های دیجیتال مارکتینگ و … . تقلید کردن از رقبا یکی از بدترین کارهایی است که میتوانیم در سئو انجام بدیم، زیرا نهایتا باعث خواهد شد که همواره دنبالهرو رقبای خود باشیم. در صورتی که سؤالی دربارۀ تفاوت بازاریابی و تبلیغات یا نحوۀ ترکیب این دو مفهوم با یکدیگر دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید.
شبکهای که باعث میشود رباتهای گوگل (Googlebot) صفحات را راحتتر خزش و ایندکس کند. اهدافی که به گوگل کمک میکند تا رتبهبندی بهینهتر و دقیقتری داشته باشد. زمانی که گوگل الگوریتم «رتبهبندی صفحات» (PageRank Algorithm) یا سایر الگوریتمهایش را یکباره و بهصورت ماهانه بهروز میکرد.در همین سال بود که لقب رقص گوگل توسط انجمن WebmasterWorld به این رویداد داده شد. این فرایند تا سال 2003 هم شدت داشت؛ تا این که گوگل تصمیم گرفت بخش زیادی از بهروزرسانیهای خود را بهصورت روزانه و تدریجی اجرا کند. الگوریتم رقص گوگل (Google Dance) یک مرحله ایندکس شدن (Indexing) صفحات در پایگاه داده گوگل است.
اگر بهعنوان یک متخصص سئو در تیم بازاریابی یک مجموعه فعالیت میکنید و یا مالک یک کسبوکار هستید اما اطلاعی از کارهایی که سئو به واقع میتواند انجام دهد ندارید، با مشکلاتی جدی مواجه میشوید. اینجا جایی است که یک لینک خراب در سایت شخصی پیدا می کنید… و محتوای خود را به عنوان جایگزین می توانید ارائه دهید. شما می توانید بهترین محتوایی را که تا به حال نوشته شده است داشته باشید. پاسخ این است که ابتدا باید بفهمید چرا افراد به محتوای خاصی در صنعت شما لینک میدهند. هنگامی که این قلاب را شناسایی کردید، باید آن را به صورت هوشمندانه در محتوای خود بگنجانید تا افراد را به لینک دادن به شما ترغیب کنید.
گوگل در این مواقع الگوریتمهای خود را طوری تنظیم میکند که بهترین نتایج را به کاربران نمایش دهد. رعایت اصول سئو، احتمال وقوع نوسانات شدید یا منفی را در رتبهبندی صفحات کمتر میکند. در واقع با تدوین استراتژیهای چندجانبه قدرتمند، هم افت رتبه کمتری را تجربه میکنید و میتوانید آسودهخاطر باشید که بعد از اتمام زمان رقص گوگل (Google Dance)، رتبه پایدار بالایی میگیرید. اما هنگام رخ دادن رقص گوگل چه کار کنیم؟ در ادامه 10 تا از بهترین تکنیکهای سئو را در این زمینه میبینید. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقهبندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح میکنند.
سلام دوست عزیزدر هر حوزه ای نیاز به تخصص هست ولی اگر در روز اول این تخصص را نداریم به این معنی نیست که نمیتوان به آن حوزه ورود کرد. در ابتدا به مقالات عمومی و توضیح مفاهیم اولیه می پردازیم، با مطالعه و تحقیق می توانیم سطح دانش خود را افزایش داده و به مرور مقالات تخصصی تر منتشر کنیم. در برخی از حوزه های خاص مثل پزشکی و درمان ممکن است هرگز به این تخصص نرسیم ولی میتوانیم از مشاوره یک پزشک برای صحت سنجی محتوا و پیدا کردن منابع معتبر استفاده کنیم. در کارگاه آموزش سئو تکنیکال بخش زیادی از این موارد را بررسی و آموزش میدهیم. جامع؛ کامل؛ هر چی که نیاز داشتم توش بود .مخصوصا زمان بندی موفقیت تو سئو که خودش یه استراتژی سئوعه. اما واقعیت این است که استراتژی شما هیچ وقت عالی و بدون نقص نیست و می بایست همواره با اطلاعاتی که از تلاش های خود جمع میکنید، آن را بهبود دهید.
با این کار به نوعی اعتبار صفحات مهم سایتتان را بین همه صفحات تقسیم می کنید. ابزارهای زیادی هم هستند که لیستی از کلمات کلیدی و میزان محبوبیت آنها را ارائه می دهند. کافیست عبارت مدنظرتان را در آنها وارد کنید و کلمات کلیدی پرتقاضای شبیه به آنها را تحویل بگیرید. Money Keywords یا کلمات کلیدی پولساز، آن کلماتی هستند که قرار است ما را مستقیماً به پول برسانند. منظور از “مستقیماً” این است که این کلمات دقیقاً صفحات محصول یا خدمات ما را سئو می کنند؛ نه محتواهای دیگر مثل مقاله های بلاگ را.
الگوریتمهای گوگل محتواهای تعاملی را ترجیح میدهند، زیرا کاربران تمایل بیشتری به تعامل با این نوع محتوا دارند. همچنین، محتوای گیمیفای (Gamified Content) که شامل المانهای بازیوار (Gamification Elements) است، میتواند باعث افزایش تعامل کاربران شود. سایتهایی که از ابزارهای محتوای تعاملی استفاده میکنند، معمولاً نرخ پرش پایینتر و نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالاتری دارند. در نتیجه، محتوای استاتیک دیگر کافی نیست و باید از عناصر تعاملی برای حفظ کاربران و بهبود سئو استفاده کرد. گوگل دیگر فقط به محتوای متنی نگاه نمیکند؛ بلکه به نحوه تعامل کاربران با سایت توجه دارد.
این موضوع شامل تاکتیکهای مختلف برای تحقیق کلمات کلیدی و کنترل بک لینکها میشود. با رشد جستجوهای محلی (Local Searches) و بهبود Google Maps & Google My Business، رقابت در سئو محلی (Local SEO) در سال ۲۰۲۵ شدیدتر از همیشه شده است. اکنون، کاربران قبل از مراجعه به یک فروشگاه یا رستوران، ابتدا آن را در گوگل جستجو میکنند و بررسیهای کاربران (User Reviews) و امتیازدهی (Ratings) نقش کلیدی در انتخاب آنها دارد. گوگل الگوریتمهای سئو محلی خود را بهینه کرده تا کسبوکارهایی که اطلاعات دقیق و نظرات معتبرتری دارند، رتبه بالاتری بگیرند. همچنین، فاکتورهایی مانند “نزدیک بودن به مکان کاربر” و “دقت اطلاعات تماس” اهمیت بیشتری پیدا کردهاند.
بنابراین تیم آوادیس متناسب با فعالیت شما، استراتژی سئو را تدوین می کند. برخی از آنها به دنبال افزایش فروش هستند و برخی دیگر مانند سایتهای خبری به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند. سایتهایی که حالت پلتفرم دارند بیشتر با هدف برندسازی کار سئو انجام میدهند. بنابراین شناسایی اهداف در سئو اهمین بسیار بالایی دارد و اولین قدم از طراحی استراتژی است. در پدیده گوگل دنس، موتور جستجو این فرصت را دارد که این تغییرات را در چند مرحله تحلیل کند.
یک راه عالی برای تغییر در طراحی محتواها، استفاده از گرافیک های بصری است. از طرف دیگر، اگر کمی مقالات این موضوع را بالا و پایین کنید، می بینید که معمولاً این مقالات به سایت هایی لینک داده اند که اعداد و ارقامی را درباره جست و جوی صوتی منتشر کرده اند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
با استفاده از این دادهها، فروشگاهها میتوانند محتوای خود را بهینه کنند و نرخ تبدیل خود را افزایش دهند. سلام دوست عزیز،بهتر است که اساس کار را بر نیاز کاربر قرار دهید و با تحقیق کلمه کلیدی ببینید چه کلمات کلیدی از طرف کاربران بیشتر جستجو میشود. از طرفی، توصیه ما به شما این است که در ابتدای کار از کمات کلیدی طولانی بهره ببرید. با این تفاسیر، ایجاد آگاهی از برند در جامعه، یک هدف بازاریابی خوب تلقی میشود. اینجاست که پای سئو به کسبوکار شما باز میشود و میتواند در رسیدن به این هدف بازاریابی به شما کمک کند. در ادامه سلسله مقالات سئو کلاه سفید درباره نحوه تاثیر سئو در ایجاد آگاهی از برند بیشتر توضیح خواهیم داد.
هیچ نقطه پایانی برای سئو وجود ندارد و همیشه باید رویکرد سئوی خود را بهبود بدهید تا سایتی شکست ناپذیر داشته باشید. برای پیشرفت در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک استراتژی موثر سئو ضروری است. آشنایی با جدیدترین روشهای بهینهسازی و سازگاری با تغییرات الگوریتمی میتواند دیده شدن شما را به حداکثر برساند. طبیعتاً این تجهیزات بیشتر در شهرهایی خواهان دارند که دارای زمین های کشاورزی بزرگ هستند. یا مثلاً سایتی را تصور کنید که خدمات کارواش در محل را ارائه می دهد و فعلاً فقط در یک شهر خاص، مثلاً اصفهان فعالیت می کند. در این صورت باید استراتژی های خاصی را برای سئو شدن در آن شهر خاص طراحی کنید.
عوامل متغیر مانند رقابت، لینکهای ورودی و محتوا به گونهای هستند که ارائه یک بازه زمانی دقیق تقریباً غیرممکن است. باید با این آگاهی وارد فرایند شوید که سئو به زمان نیاز دارد و هرچه کلمات کلیدی شما رقابتیتر باشند، رسیدن به بالای نتایج بیشتر طول خواهد کشید. این نکته باید از ابتدا به ذینفعان اطلاع داده شود تا انتظارات واقعبینانه باشد و دادههای دقیق و ثابت به دست آید. تدوین استراتژی های محتوا و تولید محتواهای محبوب و یونیک، برای رسیدن به رتبه های برتر کافی نیستند! درواقع باید سئو فنی یا تکنیکال را هم چاشنی کار کنید تا بتوانید یک استراتژی موفق در سئو طراحی کنید. درواقع هدف از اجرای تکنیک آسمان خراش در طراحی استراتژی موفق در سئو، این است که یک محتوای مفصل و سطح بالا منتشر کنیم و آن را اصطلاحاً Bold کنیم که ناگهان توجه کاربران زیادی را جلب کند.
این صفحات برای وبسایتهای غیرتجاری ممکن است صفحه اصلی، صفحات خدمات یا هر صفحهای باشد که دموی محصولات یا پیشنهادهای دیگر را ارائه میدهند. در سایتهای تجارت الکترونیک نیز صفحات دستهبندی یا محصولات ارزشمند هستند. به عنوان نمونه، باید کلمه کلیدی هایی را انتخاب کنید که شامل نام شهر هستند. مثل “خدمات کارواش در محل اصفهان” یا “فروش تجهیزات شخم زنی مازندران” یا مثلاً “بهترین سالن آرایشی شیراز”. یادتان باشد که بهتر است گزینه های “به اشتراک گذاری محتوا” را در صفحه آن قرار دهید تا کاربران هم بتوانند برای تبلیغ این محتوا به شما کمک کنند. بعد برای این که ببینید کلمات کلیدی پرتقاضای هر یک از این موضوعات چه هستند، یکی یکی آنها را در قسمت اصلی گوگل سرچ کنید.
همینطور پیادهسازی تکنیکهایی مانند بهینهسازی تصاویر، کاهش درخواستهای HTTP، استفاده از کیشنگ مرور (Browser Caching) و… نیز میتواند تأثیر گوگل دنس را مثبتتر کند. به جای این که بهسرعت صفحات را تغییر دهید یا تصمیم جدیدی بگیرید، فقط مدتی صبر کنید! اگر این جابهجایی مداوم رتبهها طول کشید، بعد با بررسی فاکتورهای مختلف صفحات خود، برای بهبود کیفیت آنها برنامهریزی کنید. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدیتر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب میشوند. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/