تکنیک های سئو بدون دانش فنی
۵۱ منبع برای آموزش رایگان سئو وبلاگ، پادکست، یوتیوب و ابزار رایگان چطور
در هر صورت، زمانی که نسخه ترجیحی دامنه انتخاب شد، مطمئن شوید که تمام لینکها از جمله لینکهای همراه با www، بدون www و لینکهای index.html به نسخه مدنظر ریدایرکت میشوند. ابزارهایی مثل Yoast SEO برای وردپرس میتونن بهت کمک کنن که بهینهسازی این بخشها رو راحتتر انجام بدی. برای چک کردن سرعت سایت، میتونی از ابزارهایی مثل Google PageSpeed Insights یا GTmetrix استفاده کنی. این ابزارها بهت گزارش کاملی از مشکلات سرعت سایتت میدن و راهحلهایی برای بهبودش ارائه میکنن. گوگل وقتی سایتتو میخزه (crawl میکنه)، ممکنه با یه سری خطاها مواجه بشه که نمیتونه به همه صفحات دسترسی پیدا کنه.
علاوه بر این، نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات به شما کمک خواهد کرد. برای قرار گرفتن در بخش گوگل دیسکاور به استفاده از تگهای خاص یا دادههای ساختاریافته نیازی نیست. در واقع به گفته گوگل، تولید محتوای باکیفیت تنها راه رسیدن به این بخش است. درست مانند عملکرد سرور، خطاهای HTTP میتوانند دسترسی به وبسایت شما را مختل کنند. برای بررسی کامل وبسایت و برطرف کردن این خطاها میتوانید از ابزارهایی مانند «Screaming Frog»، ابزار «Botify» و «DeepCrawl» استفاده کنید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد لیزی لودینگ، پیشنهاد میکنم راهنمای گوگل رو در این زمینه بخونی. یه موضوعی که میتونی با تیم توسعهدهندههات مطرح کنی، کوتاه کردن Critical Rendering Path با استفاده از تنظیم اسکریپتها به حالت "async" هست. Async به DOM میگه که میتونه حین اینکه مرورگر داره اسکریپتهای لازم برای نمایش صفحه رو دریافت میکنه، به سر هم کردن ادامه بده. اگه مرورگر مجبور باشه هر بار که یه اسکریپت دریافت میکنه، کارش رو متوقف کنه (که بهش میگن "اسکریپتهای مسدودکننده رندر")، سرعت بارگذاری صفحه به شدت کم میشه. استفاده از تکنیکهای سئو کلاه خاکستری این امکان را به شما میدهد که روشهای مختلف را آزمایش کنید و یاد بگیرید که چه چیزی برای وبسایت شما بهترین نتیجه را به ارمغان میآورد. در مقایسه با سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری معمولاً خطر کمتری برای جریمه شدن توسط موتورهای جستجو دارد.
اما سرعت بارگذاری صفحه فقط برای کاربران و تجربه کاربری مهم نیست و موتورهای جستجو نیز از آن به عنوان یکی از معیارهای رتبهبندی استفاده میکنند. بنابراین بهبود سرعت بارگذاری صفحه باید از اولویتهای شما در سئو تکنیکال باشد. این فرایندها شامل بهینهسازی سرعت سایت، ساختار URL، موبایلفرندلی بودن سایت، بهینهسازی ایندکس و استفاده از دادههای ساختاری هستند. سئوی تکنیکال شامل بهینهسازی جنبههای فنی یک وبسایت است که میتواند تأثیر بسزایی بر رتبهبندی سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد. این اقدامات شامل بهینهسازی ساختار URLها، سرعت بارگذاری صفحات، استفاده از SSL و موارد دیگر میشود.
تولید محتوای کامل که تمامی جنبههای یک موضوع را پوشش دهد، میتواند شما را برای چندین کلمه کلیدی به رتبههای بالاتر برساند و به جذب بیشتر مخاطب کمک کند. بهینهسازی یا سئو تصاویر با استفاده از تگ ALT، کاهش حجم تصاویر برای افزایش سرعت بارگذاری و استفاده از فرمتهای جدیدتر مانند WebP میتواند تاثیر مثبتی بر سئو سایت داشته باشد. یکی از اصول مهم برای بهبود سئو در وبسایتهای محتوایی، تعداد و چگالی مقالات در حوزه خاص است. اگر قصد دارید در یک حوزه خاص رتبه خوبی کسب کنید، لازم است که مقالات متعددی در آن زمینه منتشر کنید. برای مثال، اگر سایت شما در مورد خواص میوهها فعالیت میکند، انتشار مطالب گستردهای درباره خواص انواع میوهها میتواند گوگل را قانع کند که شما یک مرجع معتبر در این حوزه هستید. به جای صرف انرژی روی بهینهسازی صفحات دورههای پولی، بهتر است تمرکز خود را بر ارائه محتوای رایگان و با کیفیت بگذارید.
کسبوکارهایی که تعداد زیادی نظرات مثبت در Google Maps دارند، احتمال بیشتری برای جذب مشتریان جدید خواهند داشت. برای شروع یادگیری سئو میتوانید از منابع رایگان و معتبری مثل آموزشهای جامع و بهروز تابان آکادمی استفاده کنید. این آموزشها شما را با اصول اولیه و مفاهیم کلیدی سئو آشنا میکنند. گوگل دو الگوریتم مهم mobile freindly و mobile first index را در راستای موبایل فرندلی بودن وب سایت معرفی کرد. همانطور که گفتیم در وردپرس افزونه های رنک مث و یواست سئو نقشه سایت شما را به صورت خودکار ایجاد میکنند. کافیست در گوگل sitemap generator را جستجو کنید و این سایت ها را پیدا کنید.
به عنوان مثال، اگر اخیراً ورودی سایت شما افزایش یافته است یا تعداد محصولات زیادی را بارگذاری کرده اید، ممکن است به محدودیت هایی در استفاده از هاست وبسایت خود رسیده باشید. پس از بهینهسازی PAA تغییرات خود را بدون زحمت به Google Doc بفرستید یا پیوند داشبورد را با تیم خود به اشتراک بگذارید. پس از بهروزرسانی سایت خود با این تغییرات، انتظار افزایش بازدیدها برای آن سؤالات و کلیدواژههای هدف را داشته باشید. RankBrain از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک معنا و زمینه پرس و جوهای کاربر، به ویژه آنهایی که طولانی، پیچیده یا محاوره ای هستند، استفاده می کند. برای بهینه سازی متن باید از زبان ساده، واضح و مختصراستفاده کنید که با لحن و واژگان مخاطب شما مطابقت داشته باشد. آیا محتوای طولانی برای موبایل مناسب است؟ طبق داده های این مطالعه، بله.
با وارد کردن URL صفحت، میتونی ببینی گوگل چطور صفحت رو خزش و رندر میکنه و آیا همه عناصر درست نمایش داده میشن یا نه. اگه سایتت برای مخاطبهایی با زبانهای مختلف طراحی شده، به عنوان یه سایت چندزبانه شناخته میشه. این سایتها باید از تگ "hreflang" استفاده کنن تا به گوگل نشون بدن که صفحهای به زبانی دیگه هم موجوده. یه تصور اشتباه اینه که فقط به نسخههای دسکتاپ، تبلت و موبایل از تصویرت نیاز داری. اما واقعیت اینه که صفحهنمایشها و وضوحهای خیلی متنوعی وجود داره که باید براشون تصاویر مناسب داشته باشی. جاوااسکریپت میتونه خیلی کارها بکنه؛ مثلاً یه پاپآپ ایجاد کنه یا تبلیغات و محتوای خارجی رو توی صفحت نشون بده.
این محتوا در تجربه کاربری مخاطبان تأثیری ندارد، اما موتورهای جستجو متوجه آن میشوند و شما را جریمه میکنند. خوشبختانه با استفاده از تگهای «کنونیکال» (Canonical) میتوانید این مشکل را رفع کنید. تگهای کنونیکال، صفحه اصلی محتوا را به موتورهای جستجو معرفی میکنند. ممکن است وسوسه شوید که این بخش از سئو را به کلی نادیده بگیرید و از آن بگذرید، اما باید بدانید که سئو تکنیکال نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک وبسایت ایفا میکند. ممکن است زمانی محتوای شما کاملاً بینقص و مفید باشد، اما موتورهای جستجو نتوانند آن را درک کنند.
برخی از آموزشها ممکن است نیاز به دانش اولیه در زمینه طراحی و توسعه وبسایت داشته باشند، درحالیکه برخی دیگر میتوانند برای مبتدیان بدون پیشزمینه فنی مناسبتر باشند. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته میشود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وبسایتهای متخلف و همچنین نحوهی امتیازدهی به وبسایتها در نظر میگیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتمها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آنها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه در گوگل مواجه میشوید. استفاده از دادههای ساختاریافته از معیارهای افزایش قابلیت کلیک نیست، اما به دستهبندی بهتر محتوا و در نتیجه ایندکس شدن و دریافت رتبه بهتر کمک میکند. همانطور که گفتیم، «وقفههای زمانی یا تایم اوت سرور» (Server Timeouts) میتوانند باعث بروز خطاهای HTTP شوند و در دسترسی کاربران و رباتها به وبسایت، مانع ایجاد کنند. اگر متوجه شدید که سرور شما دچار مشکل شده، با استفاده از راهحلهای موجود، این مشکلات را رفع کنید.
همچنین، میتوانید با افراد دیگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید تا پروژههای بزرگتری را به دست آورید. یک پروفایل آنلاین حرفهای در شبکههای اجتماعی و وبسایتهای فریلنسری میتواند به شما در جذب پروژههای سئو کمک کند. مطمئن شوید که پروفایل شما شامل جزئیات مربوط به مهارتها، تجربیات، نمونه کارها و نظرات مشتریان است. همچنین میتوانید از پلتفرمهایی مانند LinkedIn، Upwork و Freelancer برای معرفی خود و خدمات سئو استفاده کنید. دوره آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته تابان آکادمی به شما این امکان رو میدهد که همه تکنیک های لازم برای آوردن سایت مورد نظرتان به صفحه اول گوگل را یاد بگیرید. در سئو تکنیکال ما باید کدها و ساختار وب سایتمان را بهینه کنیم تا گوگل و ربات های آن به راحتی در صفحات ما پیمایش کنند و صفحاتمان را ایندکس کنند.
کانال آلیدا ترکیبی از بررسیهای عمیق آموزشی در سئو فنی و مصاحبههایی با متخصصان سئو است. یواست یک پلاگین وردپرس است که برای آسان کردن SEO برای وبسایتهای وردپرسی طراحی شده است. در حالی که حرفهایها زود یواست را پشت سر میگذارند، اما این بازار، میتواند برای بسیاری از افراد، شروع خوبی باشد. احتمال زیادی وجود دارد که اکثر کمپینهای سئو شما در یک مرحله شامل یک یا چند بلاگ شوند، بنابراین نباید این جنبه اساسی را نادیده بگیرید. این راهنمای سئو به شما میگوید که چطور از SERPStat برای بهبود نمرهها سئو وبسایت خود استفاده کنید. این مهارت برای متخصصان بازاریابی دیجیتال، مدیران وبسایتها، صاحبان بلاگها، و هر شخصی که به دنبال بالابردن بازید آنلاین است، کاربردیه.
از کلماتی که در نوشتن محتوای وبسایتتان استفاده میکنید گرفته تا چگونگی برخورد سایتهای دیگر با وبسایت شما، در سئو و بهینهسازی سایت شما تعیینکننده هستند. پس از اجرای تکنیکهای سئو در این مرحله از آموزش سئو رایگان، باید با نتایج تحلیل نتایج آشنا شوید. سایت خود را با ابزارهای زیر تحلیل کرده و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید. بر اساس قانون این مقایسه هر اندازه که افراد بیشتری را به خود جذب کنید و دوستان بیشتری را پیدا کنید؛ رتبه شما بالاتر میرود. افراد را جذب میکند تا ورودی سایت شما بیشتر شود و رتبه سایتتان بالاتر رود. بهینهسازی محتوا برای سئو معنایی به گوگل کمک میکند تا بهتر موضوع محتوا را درک کرده و رتبه بهتری به آن بدهد.
سئو24 یک شرکت حرفهای و معتبر در زمینه آموزش سئو است که با داشتن یک تیم مجرب و کارآزموده، محتوای آموزشی بسیار باکیفیت در حوزه سئو ارائه میدهد. این شرکت سعی دارد با ارائه اطلاعات مفید و جدید به افراد علاقهمند کمک کند که در زمینه سئو به مهارتهای لازم برسند. رعایت نکات مربوط به سئو تکنیکال به شما کمک می کند تا عملکرد فنی وب سایت خود را بهبود ببخشید. رایا مارکتینگ ابزار آنالیز رایگان سئو را جهت بررسی جایگاه سایت تان در موتورهای جستجو عرضه کرده است. از طرف دیگر استخدام نویسنده سئوکار غیر حضوری در سایت رایا مارکتینگ زمانی مناسب جهت کسب درآمد برای افرادی می باشد که می دانند سئو چیست و اطلاعات کافی در این حوزه دارند.
وقتی کلمات کلیدی اصلی، فرعی و Long-Tail رو پیدا کردی، باید تصمیم بگیری که کدوم صفحهها باید کدوم کلمه کلیدی رو هدف بگیرن. این کار از رقابت داخلی بین صفحاتت جلوگیری میکنه و باعث میشه هر صفحه روی یه موضوع خاص تمرکز کنه. این پلاگینها کارتو برای بهینهسازی سایتت برای موتورهای جستجو خیلی راحت میکنن. ویژگیهای هر پلاگین متفاوته، ولی معمولاً بهت کمک میکنن کارای فنی مثل پیادهسازی robots.txt و نقشههای XML رو انجام بدی. اگه سایتت مخاطبهایی از چندین کشور داره، بهتره با اصول سئوی بینالمللی آشنا بشی تا بتونی تجربه کاربری مرتبطتری بهشون ارائه بدی. بدون این بهینهسازیها، ممکنه بازدیدکنندههای بینالمللی نتونن به راحتی نسخهای از سایتت رو که مناسب اونهاست، پیدا کنن.
برای بهبود سرعت سایت، از تصاویر با حجم مناسب استفاده کنید، فایلهای CSS و JavaScript را فشرده کنید و از یک هاست با کیفیت استفاده نمایید. ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights میتوانند به شما در شناسایی مشکلات سرعت سایت کمک کنند. برای شروع، کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود را شناسایی کنید و آنها را به طور طبیعی در عنوان، توضیحات متا، متن و تگهای هدینگ (H1, H2, H3) قرار دهید. از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید، زیرا این کار میتواند به ضرر شما باشد. در آینده، سئو به طور فزاینده ای پیچیده تر خواهد شد، اما با تمرکز بر اصول کلیدی و استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید به رتبه های برتر در نتایج جستجو دست پیدا کنید. آموزش در حوزه سئو در سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته در دسترس است، بنابراین هرکسی میتواند یک برنامه آموزشی مناسب را پیدا کند که با نیازها و سطح مهارت خود، مطابقت داشته باشد.
در این بخش یاد میگیریم که چطور با سئو فنی، رتبه وبسایت در موتورهای جستجو را بهتر کنیم. بهبود رتبه وبسایت به بعضی عوامل در سئو داخلی و سئو خارجی نیز مرتبط است. به یاد داشته باشید که تمام این عناصر کنار هم میتوانند وبسایتی با سئو عالی و بهینهسازی شده بسازند، بنابراین بهتر است هنگام بهینهسازی هیچ کدام از معیارها را از قلم نیندازید. «سئو تکنیکال یا سئو فنی» (Technical SEO) یکی از زیرمجموعههای سئو است و به عناصر پشت صحنهای مرتبط میشود که در افزایش بازدید طبیعی (ارگانیک) وبسایت شما نقش دارند. از این عناصر میتوان به معماری سایت، بهینهسازی برای موبایل و سرعت بارگذاری صفحه اشاره کرد.
تگهای هدینگ (H1، H2، H3 و …) به ساختاردهی محتوا و درک بهتر آن توسط موتورهای جستجو کمک میکنند. استفاده صحیح از این تگها در تکنیک های سئو میتواند به بهبود رتبهبندی صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند. طراحی UI (رابط کاربری) و UX (تجربه کاربری) نقش بسیار مهمی در موفقیت وبسایتها دارند. UI به جذابیت بصری سایت کمک میکند و کاربران را به سمت محتوای مورد نظر هدایت میکند. طراحی حرفهای و زیبا باعث میشود کاربران اعتماد بیشتری به سایت پیدا کنند و تجربهای دلپذیرتر داشته باشند. در واقع، یک UI خوب به کاربران احساس راحتی میدهد و به آنها کمک میکند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
مثلاً اگه اکثر صفحات رتبهدار برای یه کلمه کلیدی فروشگاهی باشن، باید محتوای سایتت هم حالت فروشگاهی داشته باشه، نه صرفاً یه مقاله اطلاعاتی. نقشه کلمات کلیدی بهت کمک میکنه ساختار سایتت رو بهتر مدیریت کنی و مطمئن بشی که همه کلمات کلیدی مهمت پوشش داده شدن. برای ساختن نقشه کلمات کلیدی، اول باید کلمات رو دستهبندی کنی، بعد اونا رو به صفحات مرتبط وصل کنی. از ابزارهایی مثل Excel یا Google Sheets برای ساختن یه جدول ساده استفاده کن تا همهچیز مرتب و منظم باشه. همیشه شنیدی که باید از محتوای تکراری دوری کنی و این توصیهای کاملاً درسته! گوگل دوست داره به سایتهایی با محتوای منحصربهفرد و ارزشمند پاداش بده، نه به محتوای تکراری که از جاهای دیگه کپی شده و تو چند صفحه مختلف پخش شده.
یادگیری تکنیکها و استراتژیهای بهینهسازی موتورهای جستجو یا آموزش سئو وردپرس برای وبسایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با بهبود عملکرد سئو، این سایتها قابلیت جلب ترافیک کاربران آگاهانه را دارا میشوند و نمایانی آنها در نتایج جستجوی موتورهای اینترنتی، به ویژه گوگل، افزایش مییابد. اگرچه تجربه کاربر و بهینه سازی نرخ تبدیل ارتباط مستقیمی با سئو ندارند، اما تاثیر غیرمستقیم زیادی بر رتبه وب سایت دارند. بهبود تجربه کاربری از طریق طراحی مناسب، ناوبری آسان وب سایت و ارائه محتوای مرتبط باعث افزایش تعامل کاربران و در نتیجه بهبود رتبه وب سایت می شود. برای مثال شما، اگر یکی آژانس دیجیتال مارکتینگ باش؛ با ایجاد یک تجربه کاربری خوب، می توانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. در این مقاله به معرفی انواع روش های سئو پرداختیم و گفتیم که سئو کلاه سیاه یک راه حل کوتاهمدت و خطرناک برای افزایش رتبه سایت است.
از این مرحله به سادگی عبور نکنید و حتما برای هر کلمه کلیدی که قصد دارید صفحه بسازید این کار را انجام دهید. در ابتدای مسیر تحقیق کلمات کلیدی شما باید کلمات و ایده های اصلی را پیدا کنید. این کلمات بذر کلماتی هستند که میتوان صدها کلمه کلیدی دیگر از دل آن ها بیرون کشید که در نهایت بازدید وب سایت شما را افزایش میدهند. گوگل برای بهبود نتایج جستجوی خود معمولا در طی سالیان فعالیت خود الگوریتم هایی را معرفی کرده است و برخی از ان ها را به طور مداوم بروز رسانی میکند تا نتایج مطابق میل کاربران باشد. وقتی وبسایت خود را ایجاد کردید، حتماً آن را گوگل آنالیتیکس وصل کنید تا با تحلیل داده آشنا شوید.
اگر قبلاً کمی با سئو آشنا باشید، یادگیری مفاهیم پیشرفتهتر برای شما آسانتر خواهد بود. اگر با کدنویسی یا وبسایتها آشنا هستید، احتمالاً سئوی فنی را سریعتر یاد میگیرید. بسیاری از کارآفرینان برای مدیریت بازاریابی دیجیتال به متخصصان مراجعه میکنند، اما داشتن یک درک پایه از سئو میتواند به آنها کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. وقتی اصول سئو را بشناسید، میتوانید با اعتماد به نفس بیشتری آژانسهای دیجیتال را انتخاب کنید و استراتژیهای آنلاین خود را تدوین کنید. این دانش به شما این امکان را میدهد که بر سرنوشت دیجیتال برند خود تأثیر بگذارید و به شکلی مؤثرتر مسیر رشد آن را هدایت کنید.
تجربه کاربری خوب باعث میشود کاربران بیشتر در سایت شما بمانند و به صفحات مختلف سر بزنند. طراحی ساده و کاربرپسند، بهبود ناوبری و ارائه محتوای مفید و مرتبط از جمله عواملی هستند که به بهبود تجربه کاربری کمک میکنند. با توجه به افزایش استفاده از موبایل برای دسترسی به اینترنت، بهینهسازی سایت برای نمایش صحیح در دستگاههای موبایل امری ضروری است. طراحی واکنشگرا (Responsive Design) و بهبود سرعت بارگذاری در موبایل از جمله مهم ترین تکنیک های سئو هستند. اگر سایت شما بر حوزهای خاص تمرکز دارد، تولید محتوای مرتبط با آن حوزه میتواند به شما کمک کند که رتبه بهتری در نتایج جستجو بگیرید و سئوی سایت شما بهبود یابد. انتخاب موضوعات خاص و پرطرفدار به شما این امکان را میدهد که به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا کنید.
همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). بهرهگیری از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. «حلقههای ریدایرکت یا تغییر مسیر» (Redirect Loops)، URLهای خراب یا ریدایرکتهای اشتباه میتوانند در ایندکس شدن وبسایت مشکل ایجاد کنند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات، ریدایرکتهای خود را به طور مداوم بررسی کنید. به یاد داشته باشید که تنها کراول شدن توسط یک ربات جستجو به معنی ایندکس شدن تمام صفحات شما نیست.
این کار از بروز مشکلات مربوط به محتوای تکراری جلوگیری میکند و کمک میکند تا گوگل نسخه درست صفحه را به کاربرانی که از کشور یا زبان خاصی استفاده میکنند، نمایش دهد. تمام اصولی که برای بهینهسازی سایت در کشور خودتان استفاده میکنید (مانند بهینهسازی سرعت، سئو تکنیکال و محتوایی)، برای سایتهای بینالمللی نیز کاربرد دارند. اما نکتهای که باید در نظر بگیرید، هدفگیری دقیق مخاطبان کشورهای دیگر است که شامل انتخاب زبان، ساختار دامنه و محتوای مناسب برای آنها میشود. سئو محلی به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجوی محلی به صورت برجسته ظاهر شوند و این موضوع میتواند تاثیر قابل توجهی بر افزایش فروش داشته باشد. زمانی که کاربران به دنبال خدمات یا محصولات در نزدیکی محل سکونت خود هستند، معمولاً به نتایج اولیه جستجو اعتماد میکنند و از کسبوکارهای موجود در آن نتایج خرید میکنند. این روش بر پایه رعایت اصول و قوانین موتورهای جستجو استوار است و با تمرکز بر تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند برای کاربران، به بهبود رتبه وبسایت در درازمدت کمک میکند.
اگر میخواهید وبسایتتان جایگاهی در صفحه اول موتورهای جستجو داشته باشد، نیاز دارید تا آن را برای موتورهای جستجو بهینهسازی کنید. اگر قصد دارید وبسایت کسب و کار شخصی خودتان را سئو کنید و یا به یک سئوکار حرفهای تبدیل شوید که وبسایتهای دیگران را سئو میکند، نیاز به یادگیری و آموزش دارید. این فرآیند در نهایت به بهبود عناصر مختلف وبسایت برای افزایش توانایی آنها در جذب ترافیک ارگانیک منجر میشود. موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتمهای پیچیدهای برای ارزیابی کیفیت و مرتبط بودن وبسایتها استفاده میکنند. استفاده از هوش مصنوعی (مانند ChatGPT) یکی از تکنیک های سئو است که برای تولید محتوا به شما کمک میکند تا سریعتر و با بهرهوری بیشتر محتوا تولید کنید. این تکنولوژی میتواند ایدههای جدید ارائه دهد، متنهای اولیه ایجاد کند و حتی به بهینهسازی کلمات کلیدی کمک کند، اما همواره باید از صحت و کیفیت محتوای تولید شـده اطمینان حاصل کنید.
رباتهای موتورهای جستجو صفحات شما را کراول میکنند تا درباره محتوای وبسایت، اطلاعات کسب کنند. اگر هر مانعی باعث توقف و بلاک شدن خزش توسط باتها شود، رباتها نمیتوانند اطلاعات صفحات شما را «ایندکس یا نمایهگذاری» (Index) کنند یا به آنها رتبه بدهند. تحقیق کلمات کلیدی به زبان ساده یعنی پیدا کردن کلمات یا عباراتی که افراد توی موتورهای جستجو (مثل گوگل) برای پیدا کردن محصولات یا خدماتی شبیه به کسبوکار تو استفاده میکنن. این فرآیند شامل پیدا کردن، دستهبندی و اولویتبندی کلمات کلیدی هست تا بتونی بهترین استراتژی ممکن رو برای محتوای سایتت بسازی. برای گوگل، از Google Search Console (GSC) استفاده کن—یه ابزار رایگان که بهت کمک میکنه عملکرد سایتت توی نتایج جستجوی گوگل رو بررسی، نگهداری و رفع اشکال کنی.
اما یک نکته مهم هم قبل از زدن دکمه نمایش کیوردها هست که باید بدونی اونم اینه که باید در قسمت تعداد کیوردها گزینه زیاد رو فعال کنی و موتور جستجو رو هم روی گوگل تنظیم کن. حالا دلیلش چی میتونه باشه؟ دلیل اینه که این کلمات عباراتی هستند که هم مرتبط بودن و هم هدف کاربر ها در اون حوزه ی خاص به همین دلیل نتایجش با اون قسمت سرچ باکس یکی میشه. به عبارت دیگر، آموزش سئو نه تنها یک مزیت رقابتی است، بلکه یک ضرورت کسبوکار برای بقا و شکوفایی در دنیای آنلاین امروز است. همچنین به برخی ابزارهای آنالیز و نرم افزارهای مفید سئو اشاره میکنیم تا بتوانید رتبهی سایت خود را بهبود ببخشید. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس تیمی متشکل از طراحان، برنامه نویسان وب و کارشناسان بازاریابی دیجیتال هستیم. با استفاده از جدیدترین راه حل های مبتنی بر وب و جدیدترین تکنولوژی ها و ترندهای روز فناوری، به رونق کسب و کار شما کمک می کنیم.
از این طریق میتوانید عملکرد کلی سایت را بهبود بخشید و از نمایش بهتر در نتایج جستجو اطمینان حاصل کنید. با استفاده از لینکهای داخلی، میتوان به موتورهای جستجو کمک کرد تا ساختار سایت را بهتر درک کنند و صفحات مهمتری را در نتایج جستجو نشان دهند. همچنین این کار به کاربران اجازه میدهد تا به راحتی به مطالب مرتبط دسترسی پیدا کنند و مدت بیشتری در سایت بمانند. این نکته باعث افزایش نرخ بازدید صفحات مختلف سایت و کاهش نرخ پرش (bounce rate) میشود. دادههای ساختار یافته (Schema Markup) نوعی کد هستند که به موتورهای جستجو کمک میکنند تا بهتر درک کنند محتوای وبسایت شما درباره چه موضوعی است.
در مقابل، لینک خارجی پیوندی است که از یک سایت به سایت دیگری اشاره دارد و معمولاً برای ارجاع به منابع معتبر به کار میرود. بسیاری از سایتهایی که در قطعههای برجسته نمایش داده میشوند، رتبه اول ندارند و معمولاً در جایگاههای دوم، سوم یا حتی پایینتر قرار دارند. نکات زیر رو با تجربه های شخصی خودم براتون تکمیل کردم خیلی کاربردی هستن حتما یادداشت کنین. بنابراین، انتخاب یک هاست با کیفیت و سرعت بالا، اولین گام در بهبود عملکرد وب سایت شماست. تعداد زیاد لینک ها می تواند گیج کننده باشد و به عنوان اسپم تلقی شود. در عوض، لینک ها را به صورت استراتژیک و در جاهایی که منطقی هستند قرار دهید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/